Retail Detail zet een virtuele ervaring op om nieuwe partners aan te trekken

Overview

Het succes van Retail Detail is afhankelijk van de samenwerking tussen veel partners. Om nieuwe partners aan te trekken en de banden met bestaande partners te versterken, is een interactieve tour van 3-DEE gemaakt. De tour richt zich op het delen van kennis en integreert social proof om kijkers meer betrokken te maken bij de verschillende stakeholders.

Challenges

Verkoop stimuleren

Mensen weten niet altijd wat ze kunnen verwachten van evenementen en “de Loop experience”.

De weg vinden

Navigeren door het Retail Detail kantoor kan een hindernis zijn voor bezoekers. Van het vinden van de ingang tot het vinden van een parkeerplaats is vaak een grote uitdaging voor hen.

Solution

Integratie van partners om hun zichtbaarheid te vergroten

  • De interactieve 3-DEE tour stelt bezoekers in staat om door de Retail Detail ruimte te wandelen en op interactieve wijze partners te ontdekken. De partners worden niet alleen met logo’s weergegeven, maar door middel van boeiende video’s, getuigenissen en informatiefragmenten krijgen ze een goed beeld van hun expertise. Op deze manier voelt de kijker zich minder onder druk gezet om iets te kopen en leert hij meer over het bedrijf en zijn expertise.
  • Gedetailleerde rapporten over de betrokkenheid binnen de 3-DEE tour stellen partners in staat om hun ROI effectief te meten, wat verdere samenwerking stimuleert.

Sales boosten

  • Behind the scenes integraties: om de verwachtingen goed in te stellen, de lead enthousiast te maken en hem het gevoel te geven dat hij het volgende evenement niet mag missen, zijn achter de schermen van vorige evenementen en de loop-ervaring geïntegreerd in de 3-DEE tour. Daarnaast zijn er meerdere call-to-actions geïntegreerd, zoals “abonneer je op onze nieuwsbrief” of “bekijk of andere evenementen”, om de leads op de hoogte te houden van toekomstige evenementen en tegelijkertijd hun contactgegevens te verzamelen met hun toestemming.
  • Geïntegreerde leadgeneratie: omdat leads klanten kunnen worden, worden verschillende leadgeneratietools geïntegreerd in de 3-DEE tour.
  • Integratie van testimonials: om de tour nog persoonlijker en authentieker te maken, worden verschillende soorten testimonials geïntegreerd in de 3-DEE tour. Op deze manier kunnen gelijkgestemden zich herkennen in de testimonials van anderen. Hierdoor stijgt de conversie.

De klantervaring verbeteren

  • Bekijk de Loop opnieuw: de inspiratielus van Retail Detail waarin de nieuwste innovaties worden getoond, wordt toegankelijker gemaakt via de virtuele tour. Nadat ze de Loop in het echt hebben bekeken, kunnen ze gemakkelijk de hele tour virtueel opnieuw bekijken en direct contact leggen met partners voor mogelijke samenwerking.
  • Pathfinder-integratie: om de navigatie-uitdagingen op te lossen, integreerde Retail Detail Google Maps, een pathfinding-functie en parkeerinformatie in de 3-DEE tour. Zo verdwaalt niemand meer of komt te laat op het evenement omdat ze niet wisten hoe ze er moesten komen.

Are you next?
Let's talk!