David Lloyd verhoogt de verkoop- en cross-selling met interactieve club walkthroughs
Overview
Meer mensen dan ooit tevoren kiezen hun favoriete sportschoollidmaatschap op basis van wat ze online van merken kunnen vinden en zien. Met een interactieve rondleiding door de club, video’s van het personeel en het delen van kennis, verleidt David Lloyd nu zijn online publiek om de club binnen te stappen vanuit het comfort van hun eigen huis.
Challenges
Klantbeleving
Vanwege de grootte van de club kan het voor nieuwe leden en hun gasten een uitdaging zijn om de weg te vinden, vooral als ze aarzelen om hulp te vragen. Daarnaast hebben beginners moeite met het effectief gebruiken van de fitnessfaciliteiten.
Nieuwe medewerkers aannemen en onboarden
Het aantrekken, aannemen en behouden van het juiste personeel is een echte uitdaging.
Solution
Kwalitatieve leads
- Maak kennis met het team: door gezichten bij namen te zetten, maak je de clubbeleving menselijker door medewerkers voor te stellen via video’s. Zo ontstaat er een persoonlijke band met potentiële leden en wordt de drempel om de club te bezoeken verlaagd. Op deze manier ontstaat er een persoonlijke band met potentiële leden en wordt de drempel verlaagd om de club te bezoeken.
- Interactieve clubwandeling: via de 3-DEE tour kunnen potentiële leden door de club lopen alsof ze er fysiek bij zijn. Bovendien kunnen ze eenvoudig de faciliteiten bekijken, video’s achter de schermen bekijken, meer lezen over de USP’s van de club, het lesrooster van de groep bekijken, enzovoort.
- Getuigenissen van leden: dankzij geïntegreerde getuigenissen van leden met een vergelijkbare levensstijl en fitnessdoelen kunnen prospects zich identificeren met succesverhalen en zich hun eigen reis bij David Lloyd voorstellen.
Klantbeleving
- Wegvinder en plattegrond: de digitale padzoeker en plattegrond helpen leden bij het navigeren door de club, waardoor verwarring wordt verminderd en de algehele ervaring wordt verbeterd.
- Toestel tutorial: dit was nog niet geïmplementeerd, maar dankzij de geïntegreerde video’s over de toestellen kunnen beginners in de sportschool gemakkelijk zien hoe ze elk toestel moeten gebruiken om blessures te voorkomen en hun workout te optimaliseren.
- Inhoud achter de schermen: video’s achter de schermen laten groepslessen, verjaardagsfeestjes voor kinderen en andere clubactiviteiten zien om de betrokkenheid van leden te vergroten en hen te laten zien welke andere faciliteiten in de club ze kunnen gebruiken met hun lidmaatschap.
Aanwerven
- Gevisualiseerde vacatures: met de 3-DEE tour kunnen potentiële teamleden de vacatures met gedetailleerde beschrijvingen en vereisten visualiseren, zodat ze weten wat ze kunnen verwachten en al zien waar ze gaan werken.
- Kennismaking met collega’s: naast ‘wist je dat’-video’s over het bedrijf en video’s van achter de schermen, zijn er ook testimonialvideo’s van de medewerkers geïntegreerd in de 3-DEE-tour. Op deze manier kunnen potentiële medewerkers alvast kennismaken en zien waarom ze voor hun huidige baan hebben gekozen en blij zijn om voor dit bedrijf te werken.
- Duidelijke verwachtingen: stel duidelijke verwachtingen tijdens het wervingsproces om kandidaten aan te trekken die zich kunnen vinden in de waarden en visie van de club, zodat ze naadloos aansluiten bij beide partijen.