WONDR
Pilar: Customer Experience
Customer Experience
Customer Experience
Uitdagingen
- Klantbeleving optimaliseren: WONDR is niet het enige bedrijf dat duurzame en milieuvriendelijke zepen maakt. Daarom is het belangrijk om zich te onderscheiden van hun concurrentie, door onder andere in te zetten op de klantbeleving. Om ervoor te zorgen dat iedereen de producten ook in een fysieke winkel konden ontdekken, openden ze verschillende pop-ups. Gezien de korte openingsperiode is het voor hen belangrijk om zoveel mogelijk prospecten en klanten te kunnen ontvangen in hun pop-ups.
- Beperkte openingsuren: hoewel het WONDR team 7/7 de pop-ups open hielden, was de winkel wel gesloten tussen 18u-10u. Bijgevolg konden toevallige voorbijgangers het assortiment niet ontdekken als de winkel gesloten was en konden werknemers en werkgevers met traditionele werkuren enkel langskomen in het weekend.
- Mond-tot-mond-reclame verhogen: vooraleer klanten een product kopen, raadplegen ze vaak reviews. Daarom is het belangrijk om in te zetten op zowel mondelinge als schriftelijke reviews.
- Klanten aantrekken om langs te komen in de pop-up: aangezien de pop-ups gedurende een beperkte periode open waren, is het belangrijk om zoveel mogelijk prospecten aan te trekken om langs te komen.
- Klantenvoorkeuren: klanten en prospecten houden ervan om gepersonaliseerde informatie te ontvangen. Hoewel WONDR uit hun salesrapporten kan bekijken welke producten het best verkopen, verschilt het aankoopgedrag in een winkel met dat van een webshop. Ze beschikken niet over in-store data om het koopgedrag van hun klanten te tonen.
- Inspiratie voor volgende pop-up: WONDR heeft verschillende pop-ups geopend en is ook van plan om er nog volgende te openen. Om er voor te zorgen dat alles altijd in dezelfde stijl wordt aangekleed, is het belangrijk om beeldmateriaal te hebben van de verschillende pop-ups.
Oplossingen
- Klantbeleving optimaliseren: de 3-DEE virtuele tour zorgt ervoor dat WONDR zich kan onderscheiden van hun concurrenten doordat ze een persoonlijke en interactieve klantenbeleving aanbieden. De 3-DEE virtuele tour biedt namelijk de mogelijkheid aan hun virtuele tourbezoekers om de verschillende producten uit het gamma te ontdekken in de pop-up en alvast een eerste indruk te krijgen van de pop-up, zonder zich fysiek te moeten verplaatsen.
- Beperkte openingsuren: dankzij de tips die in het 3-DEE guide book vermeld staan, kunnen ook toevallige voorbijgangers in één vingerknip het volledige gamma van WONDR ontdekken. Daarnaast is de virtuele tour beschikbaar op eender welk mobiel toestel op eender welke plaats. Zelfs wanneer de pop-up gesloten is, kan WONDR zijn volledige assortiment in de kijker zetten.
- Mond-tot-mond-reclame verhogen: doordat de klanten op voorhand de pop-up al kunnen bekijken, weten ze wat ze kunnen verwachten. Wanneer ze effectief fysiek langskomen zullen ze ook echt geïnteresseerd zijn, waardoor positievere mond-tot-mondreclame gegenereerd zal worden. Daarnaast is het een innovatieve tool en kan het eenvoudig gedeeld worden, waardoor ook op deze manier onderling mond-tot-mondreclame sneller verspreid wordt.
- Klanten aantrekken om langs te komen in de pop-up: de 3-DEE virtuele tour kan op verschillende manieren gecommuniceerd worden op verschillende kanalen. Hierdoor worden de prospecten en de klanten op verschillende momenten via verschillende kanalen op de hoogte gebracht en herinnerd over de opening van de pop-up. Doordat ze op voorhand ook al een kijkje kunnen nemen, is de drempel ook lager om later fysiek langs te komen.
- Klantenvoorkeuren: dankzij de statistieken die aan de 3-DEE virtuele tour worden gekoppeld, weet het WONDR team exact welk producten in de smaak vallen en welk parcour de virtuele tours afleggen. Hoe meer data er beschikbaar is over de prospecten en de klanten, hoe beter je je marketing kan aanpassen aan hun behoefte en hoe meer je kan verkopen.
- Inspiratie voor volgende pop-up: aangezien WONDR de ambitie heeft om nog pop-ups te openen is de 3-DEE virtuele tour de ideale leidraad. Dit maakt het gemakkelijk om te zien hoe de pop-up is ingericht, metingen te doen en een plattegrond beschikbaar te hebben. Op basis van de statistieken ook beslist worden hoe de volgende pop-ups aangekleed zullen worden om de sales te boosten.