Vlerick campus Brussel

Pilar: Onboarding - Security - Product Placement - Customer Experience
Onboarding
Security
Product Placement
Customer Experience

Onboarding

Uitdagingen

  • Internationale studenten: de meeste internationale studenten kunnen fysiek niet aanwezig zijn op open campusdagen en kunnen zich bijgevolg geen duidelijk of juist beeld vormen van het campusleven bij Vlerick.
  • Beurzen: Tijdens beurzen wordt er op een heel persoonlijke, maar niet visuele manier over de campus en de verschillende programma’s gesproken. Bijgevolg weten de (potentiële) studenten (nog) niet hoe de campus eruitziet en wat het programma precies inhoudt.
  • Je weg vinden: De studenten hebben en de professoren geven op drie verschillende campussen les. Bijgevolg kunnen ze niet altijd hun weg terugvinden in de grote campus.
  • War on talent: Er zijn verschillende openstaande vacatures die nog niet worden ingevuld door de war on talent.

Oplossingen

  • International studenten: de 3-DEE virtuele tour werd geïmplementeerd op de website van Vlerick wat ervoor zorgt dat internationale studenten de volledige campus kunnen ontdekken waar en wanneer ze willen. Daarnaast werden er ook video’s en links geïmplementeerd wat ervoor zorgt dat iedereen ook de sfeer en van zo’n jaar bij Vlerick kan ontdekken en meer informatie kunnen bekijken over de verschillende programma’s.
  • Beurzen: tijdens beurzen kan de 3-DEE virtuele tour de mondelinge presentaties en pitches ondersteunen. Daarnaast werden er testimonials toegevoegd om ook vanuit andere standpunten de ervaring bij Vlerick te kunnen horen.
  • Je weg vinden in het gebouw: de Brusselse campus is 5000 m2 groot, wat betekent dat je je snel kan verdwalen. Daarom zorgt het mini-vloerplan gecombineerd met het vloerplan ervoor dat je je ten alle tijd kan oriënteren in het gebouw, maar ook aanknopingspunten kunt vinden. Bijvoorbeeld het kantoor van de professoren is naast Learning room 1.2.
  • War on talent: om de potentiële werkkrachten aan te trekken kan de 3-DEE virtuele tour ook mee worden geïntegreerd in de vacatures. Daarnaast kunnen er ook video’s en foto’s worden geïntegreerd met sfeerbeelden en testimonials aangezien dit vaak aspecten zijn die doorslaggevend kunnen zijn bij de keuze voor een nieuwe werkgever.

Security

Uitdagingen

  • Brandoefeningen: de studenten en professoren zijn niet altijd op de campus waardoor ze ook niet altijd aanwezig zijn tijdens een brandoefening. Bijgevolg weten ze niet altijd waar de nooduitgangen en brandblusapparaten zich bevinden.
  • Brandblussers & rookmelders controleren: wanneer de brandblussers & rookmelders gecontroleerd moeten worden, moet de persoon die hier verantwoordelijk voor is aanwezig zijn. Wanneer de persoon in kwestie niet aanwezig is, is het moeilijk om zeker te zijn dat alle brandblussers en rookmelders werden gecontroleerd.
  • Schade: wanneer er schade optreedt is het moeilijk om aan te tonen hoe de staat van het pand was vooraleer de schade optrad.
  • Offertes opvragen: wanneer er herstellingen moeten worden gedaan, moeten er verschillende offertes worden opgevraagd en vergeleken. Hiervoor moet er elke keer iemand aanwezig zijn om de verschillende leveranciers binnen te laten en naar de juiste plaats te begeleiden.

 Oplossingen

  • Brandoefeningen: de nooduitgangen en brandblussers worden in de 3-DEE virtuele tour aangeduid. Vervolgend worden er ook video’s toegevoegd om op een interactieve manier uit te leggen hoe iedereen moet evacueren, de brandblussers moeten gebruiken of welke andere procedures gevolgd moeten worden.
  • Brandblussers & rookmelders nakijken: door middel van de menu kan elke persoon heel eenvoudig bekijken waar de brandblussers en rookmelders zich bevinden. Bij een controle kan dit eenvoudig worden geraadpleegd om er zeker van te zijn dat ze allemaal gecontroleerd werden.
  • Schade: de 3-DEE virtuele tour bevat een datum waardoor er in het geval van schade kan worden aangetoond hoe de staat van het gebouw was.
  • Offertes opvragen/facility departement: dankzij de oriëntatie features kan het facility departement zich eenvoudig oriënteren in het gebouw en de locatie vinden waar er herstellingen moeten gebeuren. Daarnaast kunnen ook offertes vanop afstand worden opgevraagd. Want dankzij de geïntegreerde meetfunctie kunnen ze vloeren, muren en objecten meten, de volledige locatie bekijken en zo zien welk materiaal ze zelf moeten voorzien wanneer ze langskomen.

Product Placement

Uitdagingen

  • Jobbeurs: Vlerick organiseert jaarlijks jobbeurzen waarbij verschillende bedrijven hun potentiële nieuwe werkkrachten zoeken. Hierbij is het een uitdaging om de partners te vinden en te behouden om ook het volgende jaar terug te komen.
  • Partnerships: als business school is het voor Vlerick essentieel om met top partners samen te kunnen werken om hun studenten te kunnen matchen aan deze bedrijven. Daarnaast hebben ze de financiële ondersteuning van deze partners ook nodig. Nieuwe partners vinden en aantrekken blijft een uitdaging.

Oplossingen

  • Jobbeurzen: jaarlijks worden er partners uitgenodigd om tussen de Vlerick studenten potentiële werkkrachten aan te werven. Om ervoor te zorgen dat dit vlot verloopt, worden de partners in de virtuele tour geïntegreerd waarbij er wordt doorgelinkt naar de pagina van de vacatures. Op deze manier kunnen de studenten alle partners herbekijken na het event en krijgen de partners ook extra visibiliteit.
  • Partnerships: door extra visibiliteit te geven aan de partners wordt het gemakkelijker om de huidige partners te behouden maar ook opnieuwe partners aan te trekken.

Customer Experience

Uitdagingen

  • Openingsuren: de campus is enkel tijdens de openingsuren open. Wanneer een (international) student, ouder, leverancier of partner de campus wilt bekijken buiten de openingsuren is dit niet mogelijk.
  • Je weg vinden: de studenten hebben les in verschillende campussen. Aangezien de campus van Brussel 5000 m2 groot is, kunnen ze zich gemakkelijk verdwalen. Daarnaast weten ze vaak verborgen pareltjes niet zijn, hoewel het de campus net dat tikkeltje extra geeft.
  • Online visibiliteit verhogen: de eerste drie organische zoekresultaten worden het vaakst bekeken wanneer mensen iets opzoeken in een zoekmachine. Daarom is het essentieel om hoog te ranken. Momenteel ranken ze hoog op verschillende specifieke trefwoorden, maar toch nog niet op alle trefwoorden. Hierdoor moet Vlerick heel wat marketingbudget uitgeven aan SEA.
  • Efficiënter werken: het facility departement weet soms ook bepaalde lokalen niet zijn of is niet op de hoogte wat er precies herstelt moet worden. Er worden bijgevolg tickets aangemaakt in het facility systeem, die vervolgens niet (meteen) opgelost worden aangezien het facility departement niet begrijpt waar het exact over gaat.

Oplossingen

  • Openingsuren: dankzij de 3-DEE virtuele tour is de campus 24/7 beschikbaar. Hierdoor kan iedereen de virtuele tour bekijken waar en wanneer dat ze willen zonder dat iemand aanwezig moet zijn.
  • De weg vinden: partners, leveranciers, ouders, (toekomstige) werknemers en studenten kunnen dankzij de virtuele tour hun bezoek aan de Brusselse Vlerick campus inplannen. Zo kunnen ze eenvoudig bekijken hoe ze op de campus kunnen geraken, waar ze kunnen parkeren en zich vervolgens oriënteren.
  • Online visibiliteit verhogen: de 3-DEE virtuele tour wordt voor verschillende doeleinden gebruikt en op de website geïmplementeerd. Hierdoor wordt de online visibiliteit geboost, waardoor er minder budget moet worden uitgegeven aan SEA.
  • Efficiënter werken: events plannen en/of offertes opvragen kan dankzij de 3-DEE virtuele tour in een vingerknip aangezien leveranciers en partners alles kunnen meten en bekijken in de 3-DEE virtuele tour. Op deze manier hoeven de organisatoren en het facility departement niet altijd fysiek aanwezig te zijn en kunnen ze efficiënter werken.

Are you next?
Let's talk!