Viewworks
Pilar: Security - Customer Experience
Security
Customer Experience
Security
Uitdagingen
- Schade: in het geval van schade kan Viewworks de staat van de locatie enkel aantonen op basis van foto’s. Soms zijn deze foto’s niet scherp genoeg, staat de plaats van de schade niet goed in beeld of staat er geen officiële datum op deze beelden, waardoor het moeilijk is om dit te bezorgen aan de verzekeringen.
Oplossingen
- Schade: wanneer een 3-DEE interactieve tour wordt gemaakt, komt er automatisch een datum bij de scan. Bijgevolg kan er worden aangetoond wanneer de interactieve tour is gemaakt en in welke staat het pand zich op dat moment bevond. Daarnaast wordt de 3-DEE interactieve tour met een 4K camera gemaakt, waardoor alles in detail kan worden bekeken. Tenslotte wordt de camera op verschillende plaatsen gezet. Hierdoor is de kans dat een bepaalde hoek niet gescand werd of duidelijk in beeld is, zo goed als onbestaand.
Customer Experience
Uitdagingen
- Sales verhogen: hoewel Viewworks al 45 jaar ervaring heeft in de productie en plaatsing van buitenschrijnwerk, kan hun marktaandeel altijd geoptimaliseerd worden. Vooral online is er nog mogelijkheid om de visibiliteit te boosten. Maar ook naar cross-selling toe is er nog marge om de klanten beter te informeren en er zo voor te zorgen hun totale aankoopwaarde hoger is.
- Klantbeleving optimaliseren: eens klanten naar de showroom komen van Viewworks zijn de verkopers zo goed dat ze de prospect zullen kunnen converteren naar een klant. Toch blijft de klanten naar de showroom aantrekken, echter wel een uitdaging. Dit komt onder andere door de beperkte openingsuren, maar ook omdat de klanten niet goed weten wat ze kunnen verwachten. Bovendien zijn er vaak meerdere beslissingsnemers betrokken in het beslissingsproces, wat ervoor zorgt dat de agenda’s naast elkaar moeten worden gezet om een gepast moment te vinden. Hierdoor kan het beslissingsproces langer duren, hoewel het efficiënter zou kunnen verlopen.
Oplossingen
- Sales verhogen: de 3-DEE interactieve tour wordt op de website van Viewworks geïmplementeerd en door verschillende personen voor verschillende doeleinden beken. Aangezien de interactieve tour gemiddeld 5 minuten bekeken wordt, wordt de SEO geoptimaliseerd. Wanneer de SEO wordt geoptimaliseerd ranken zoekmachines zoals Google de website hoger, wat belangrijk is aangezien vooral de eerste drie zoekresultaten bekeken worden. Daarnaast worden producten aan elkaar gelinkt in de interactieve tour, waardoor de cross-selling ook zal stijgen. Bovendien worden er ook statistieken uit de interactieve tour gehaald, waardoor Viewworks op een strategischere manier de showroom kan inrichten of weet waar ze op moet focussen tijdens salesgesprekken.
- Klantbeleving optimaliseren: in tegenstelling tot de gebruikelijke openingsuren is de interactieve showroom 24/7 beschikbaar en kan het op elk mobiel toestel bekeken worden. Doordat er heel wat informatie in de interactieve tour is verwerkt, weten de prospecten wat ze kunnen verwachten en worden ze ook beter geïnformeerd. Bijgevolg is de drempel lager om fysiek langs te komen in de showroom. Daarnaast hoeft ook niet meer elke beslissingsnemer fysiek aanwezig te zijn, aangezien heel wat informatie al in de interactieve tour werd geïmplementeerd. Bijgevolg kan het salesproces versneld worden en efficiënter verlopen.