Retail Detail
Pilar: Product Placement - Customer Experience
Product Placement
Customer Experience
Product Placement
Uitdagingen
- Nieuwe partners aantrekken: het Loop Experience center van Retail Detail bevat alle nieuwste technische snufjes van hun partners. Om het Loop Experience Center zo actueel mogelijk te houden, is het belangrijk om nieuwe partners aan te trekken, zodat de nieuwste technische snufjes zeker aanwezig zijn en de bezoekers geïnspireerd kunnen worden.
- Extra visibiliteit geven aan hun huidige partners: Retail Detail werkt samen met heel wat partners. Om deze partners te behouden is het uitdaging om het partnerpakket altijd zo aantrekkelijk en hedendaags mogelijk te maken en te behouden.
Oplossingen
- Nieuwe partners aantrekken: partners kunnen in de 3-DEE virtuele tour op verschillende manier in de kijker worden gezet. In plaats van hen zomaar visibiliteit te geven door hun logo te vermelden, is er ook de mogelijkheid om meteen de producten van hun partners op de partner’s website te bekijken.
- Extra visibiliteit geven aan hun huidige partners: de 3-DEE virtuele tour is een interactieve manier om een locatie te bekijken. In tegenstelling tot logo’s die vermeld worden op marketingkanalen of video’s, zorgt de 3-DEE virtuele tour ervoor dat de virtuele tourbezoeker zelf de controle heeft. Hierdoor kan hij zelf kiezen wat hij/zij interessant vindt en meteen ook de producten en diensten bekijken van de partner in kwestie. Bovendien wordt de 3-DEE virtuele tour op verschillende kanalen 24/7 ter beschikking gesteld, waardoor de virtuele tourbezoekers dit op verschillende momenten kunnen (her)bekijken.
Customer Experience
Uitdagingen
- Kwalitatievere leads: Retail Detail is de leidende b2b-retail community in de Benelux. Hoewel ze dus bekend zijn, is het toch belangrijk om hun visibiliteit op peil te houden en ook degene die Retail Detail niet kennen de mogelijkheid geven om hen te vinden in zoekmachines. Daarnaast zijn de bezoekuren voor het verhuren van co-working spaces, meeting- & eventruimtes beperkt tot de kantooruren. Bijgevolg kunnen geïnteresseerde niet zomaar langskomen om eens te zien hoe het eruitziet.
- Sneller beslissen: wanneer er vele beslissingsnemers zijn betrokken in het beslissingsproces om een kantoor, event- of meetingruimte te huren, moeten alle agenda’s naast elkaar gelegd worden om een gepast moment te vinden. Tijdens de drukke periodes, kan het beslissingsproces daarom onnodig lang duren.
- Community versterken: Retail Detail organiseert heel wat events om haar community te inspireren. Momenteel zijn vooral de leden op de hoogte van de events dankzij de nieuwsbrieven, maar ook niet-leden zouden de mogelijkheid moeten hebben om op de hoogte te zijn van de events en hen zo aantrekken om lid te worden.
- Customer & member experience: de kantoren van Retail Detail bevinden zich in de Stadsfeestzaal, maar het is niet altijd even duidelijk hoe je er naartoe moet gaan, waar je kan parkeren, waar de ingang is … Daarnaast is de volledige Retail Detail locatie zo’n 2500 m2, waardoor je eenvoudig kan verdwalen en het niet altijd even duidelijk is wat zich waar bevindt.
Oplossingen
- Kwalitatievere leads: de 3-DEE interactieve tour wordt op de website van Retail Detail gemiddeld 6-8 minuten bekeken. Aangezien zoekmachines zoals Google ervan uitgaan dat webpagina’s die lang bekeken worden interessant zijn en deze pagina’s hoger ranken, wordt de SEO van Retail Detail geoptimaliseerd. Hierdoor wordt de kans vergroot dat ook personen die Retail Detail niet kennen hen zullen vinden in de zoekresultaten. Daarnaast is de 3-DEE interactieve tour 24/7 beschikbaar en kan het bekeken worden op eender welk mobiel toestel, waardoor prospecten, klanten of leveranciers niet meer beperkt zijn tot de kantooruren om een kijkje te nemen. Wanneer de prospecten langskomen voor een fysieke bezichtiging is de kans ook groter dat ze zullen converteren, aangezien ze alles al hebben kunnen zien.
- Sneller beslissen: aangezien de 3-DEE interactieve tour eenvoudig gedeeld kan worden en overal bekeken kan worden op elk mobiel toestel, hoeft niet meer elke beslissingsnemer tijdens elke fysieke bezichtiging aanwezig te zijn. Bijgevolg hoeft het Retail Detail team zich ook niet elke keer vrij te maken en hoeven agenda’s ook in mindere mate naast elkaar gelegd worden om een gepaste datum te vinden.
- Community versterken: om zowel leden als niet-leden te informeren over de verschillende events werden de events in de kijker gezet. Daarnaast werden er ook behind the scenes video’s geïmplementeerd, zodat de interactieve tourbezoekers weten wat ze kunnen verwachten.
- Customer & member experience: om ervoor te zorgen dat bezoekers en co-workingspace members weten waar de meeting- en eventruimtes zich bevinden die ze hebben geboekt, werd er een mini-map en groot vloerplan geïntegreerd in de interactieve tour. Zo kunnen ze zich eenvoudig oriënteren. Daarnaast werd er ook een link gelegd met Google maps, waardoor iedereen eenvoudig kan zien hoe ze er moeten geraken, waar ze kunnen parkeren enz.