Pursuit Femmes
Pilar: Customer Experience
Customer Experience
Customer Experience
Uitdagingen
- Online visibiliteit verhogen: aangezien Pursuit Femmes een start up is en nog niet veel naamsbekendheid heeft, vinden veel klanten hen in zoekmachines zoals Google. Vooral de eerste drie zoekresultaten worden bekeken, maar Pursuit Femmes scoort niet voor alle keywords in deze drie zoekresultaten, waardoor er momenteel veel budget wordt uitgegeven aan SEA om de online visibiliteit te verhogen. Om hier minder budget aan uit te geven, zou de SEO onder andere aangepakt moeten worden.
- Beperkte openingsuren: Pursuit Femmes is enkel open tijdens de openingsuren van hun winkels en pop-ups. Dit betekent dat toevallige voorbijgangers hun winkel niet kunnen bewonderen en de persoonlijke ervaring niet kunnen beleven als ze gesloten zijn. Ook klanten of geïnteresseerden kunnen buiten de website, niets bekijken over de persoonlijke aanpak.
- Efficiënter werken: aangezien Pursuit Femmes slechts beperkte openingsuren heeft, is het essentieel om ze efficiënt in te zetten. Wanneer verschillende leveranciers fysiek moeten langskomen voor een prijsofferte voor meubels bijvoorbeeld verliezen ze heel wat tijd omdat er elke keer iemand fysiek aanwezig moet zijn van het Pursuit Femmes team. Daarnaast komen er soms klanten langs die niet geïnteresseerd zijn, maar gewoon eens willen komen kijken.
- Data over de klanten(interesses): momenteel heeft Pursuit Femmes enkel data over het shopgedrag van hun klanten op basis van hun salesrapporten. Maar hoe meer data ze hebben, hoe gerichter ze hun strategische beslissingen kunnen nemen.
- Klantbeleving optimaliseren: bij Pursuit Femmes staat een persoonlijke aanpak centraal. Daarnaast is het geen traditionele kledingwinkel, maar een op-maat-gemaakte-beleving. Om de verwachtingen van de klanten in te lossen, is het daarom belangrijk om de verwachtingen ook correct te stellen.
- Mond-tot-mondreclame verhogen: om positieve mond-tot-mondreclame te verkrijgen, is het belangrijk om de verwachtingen correct te stellen en in het beste geval zelfs te overstijgen.
- Klanten aantrekken om langs te komen in de pop-up: naast hun vaste winkels in Antwerpen en Gent, opent Pursuit Femmes soms ook pop-ups voor een beperkte periode. Om ook daar volk aan trekken is het belangrijk om de sfeer van de winkels in de kijker te zetten.
- Inspiratie voor volgende pop-up: aangezien Pursuit Femmes verschillende winkels heeft en soms pop-ups opent, is het belangrijk dat alles in dezelfde sfeer en look en feel wordt ingericht. Momenteel doen ze dit op basis van foto’s en notities
Oplossingen
- Online visibiliteit verhogen: de 3-DEE virtuele tour wordt op verschillende plaatsen op de website geplaatst, waardoor deze pagina’s een langere bezoektijd krijgen. De tijd die een websitebezoeker op je website doorbrengt heeft een invloed op je ranking op zoekmachines zoals Google. Hoe meer tijd een websitebezoeker op je website doorbrengt, hoe interessanter de pagina volgens zoekmachines is en hoe hoger je zal ranken. Op deze manier hoef je minder marketingbudget uit te geven aan SEA aangezien je organische hoger zal ranken.
- Beperkte Openingsuren: aangezien de 3-DEE virtuele tour 24/7 beschikbaar is en geraadpleegd kan worden van op eender welk mobiel toestel, kunnen de klanten ten allen tijden de winkel bekijken. Daarnaast werd er ook een strategie toegepast zodat toevallige voorbijgangers ook de 3-DEE virtuele tour kunnen bekijken!
- Efficiënter werken: dankzij de geïntegreerde meetfunctie kunnen offertes opgevraagd worden zonder dat elke leverancier fysiek moet langskomen. Daarnaast kan de leverancier ten allen tijde de virtuele tour herbekijken en is de kans op voor-en-weer gemail ook kleiner. Ook de klanten kunnen op voorhand al een kijkje nemen, waardoor de kans op kwalitatieve leads groter is.
- Data over de klanten(interesses): aan de 3-DEE virtuele tour worden er statistieken gelinkt. Dit zorgt ervoor dat Pursuit Femmes meer data ontvangt over het shopgedrag van hun klanten. Deze data kan de strategische beslissingen ondersteunen zoals hoe de fysieke winkels ingericht moeten worden en welke communicatieboodschappen er verspreid moeten worden.
- Klantbeleving optimaliseren: de 3-DEE virtuele tour is heel interactief en bevat veel informatie over hun collecties, de stoffen die ze gebruiken, hun persoonlijke aanpak enz. Op deze manier weten de klanten op voorhand wat ze kunnen verwachten. Daarnaast is de drempel ook lager om fysiek langs te komen, doordat het gevoel wordt gecreeërd dat ze het team van Pursuit Femmes al kennen.
- Mond-tot-mondreclame verhogen: doordat de klanten op een heel interactieve, gebruiksvriendelijke en transparante manier de winkel kunnen ontdekken, weten ze op voorhand al wat ze kunnen verwachten. Wanneer ze fysiek langskomen, is de kans ook groter dat hun verwachtingen worden ingelost en dat ze hun positieve ervaring ook met andere delen..
- Klanten aantrekken om langs te komen in de pop-up: door een 3-DEE virtuele tour te maken van de winkel in Antwerpen wordt de sfeer weergegeven. De virtuele tourbezoekers kunnen vervolgens zelf al kiezen wat ze willen bekijken en op die manier kiezen om langs te gaan in de winkels in de andere steden.
- Inspiratie voor volgende pop-up: wanneer een pop-up sluit kan de virtuele tour gedesactiveerd worden en vervolgens geheractiveerd worden wanneer dat nodig zou zijn. Daarnaast kan de virtuele tour van de winkel ook gebruikt worden om de inrichting te kiezen en er learnings uit te halen om vervolgens toe te passen op de pop-ups.