MINI Meerschman
Pilar: Security - Customer Experience
Security
Customer Experience
Security
Uitdagingen
- Schade: in Hotel Matelote zijn er nog veel authentieke architecturale elementen aanwezig uit de 16de Hoewel de kans bestaat dat ze op termijn wel beschadigd geraken, zijn er buiten foto’s geen andere bewijsstukken om de staat van het hotel voor de schade aan te tonen.
- Offertes opvragen: aangezien het hotel heel authentieke architecturale elementen bevat, is het soms mogelijk dat bepaalde zaken gerenoveerd, gerestaureerd of hersteld moeten worden. Hiervoor moeten er verschillende partijen fysiek langskomen om een offerte op te maken. In sommige gevallen wordt er ook nog over en weer gemaild indien er informatie ontbreekt.
Oplossingen
- Schade: de 3-DEE virtuele tour wordt met een 4K camera gemaakt en wordt samengesteld door verschillende panorama’s die op verschillende punten in een locatie werden gemaakt aan elkaar te plakken. Bijgevolg kan alles in een locatie op een gedetailleerde en interactieve manier bekeken worden op verschillende standpunten. Daarnaast werd de 3-DEE virtuele tour op een specifiek moment gemaakt, waardoor er ook altijd een vaste datum gelinkt is aan de virtuele tour. Wanneer er schade optreedt, kunnen de beelden bijgevolg in detail geraadpleegd worden.
- Offertes opvragen: dankzij de geïntegreerde meetfunctie in de 3-DEE virtuele tour kunnen verschillende leveranciers een offerte opmaken van op afstand. Zo kunnen ze alle muren, objecten en vloeren meten en zelfs de locatie bekijken en herbekijken. Op deze manier hoeft er minder over en weer gemaild worden. En als kers op de taart kunnen er sneller beslissingen genomen worden aangezien niet iedereen nog fysiek aanwezig moet zijn en zijn/haar agenda vrij moet maken.
Customer Experience
Uitdagingen
- Sales verhogen: naast de MINI-wagens worden er ook accessoires en diensten verkocht. Toch is het voor de prospect niet altijd duidelijk wat ze allemaal kunnen kopen, waardoor de cross-selling beperkt blijft. Daarnaast is de data die MINI Meerschman over haar klanten bezit beperkt, waardoor de inrichting van de showroom vooral op basis van de stockvoorraad gebeurt en in beperkte mate strategisch is ondersteund.
- Marketingcampagnes: veel prospecten starten hun zoektocht online in zoekmachines en vaak raadplegen ze hierbij reviews vooraleer ze overgegaan tot een aankoop. Aangezien de eerste drie zoekresultaten vooral bekeken worden in zoekmachines en MINI Meerschman niet voor alle keywords in deze top drie scoort, moeten ze heel wat marketingbudget steken in SEA.
- Efficiënter werken: net zoals andere fysieke showrooms, heeft die van MINI Meerschman ook beperkte openingsuren. Daarom is het belangrijk om deze werkuren efficiënt in te zetten, door kwalitatievere leads te generen. Daarnaast worden er soms offertes opgevraagd voor renovaties, herstellingen en POS materiaal. Alle leveranciers komen vervolgens fysiek langs om een offerte te bezorgen, wat betekent dat het personeel hier ook elke keer tijd voor moet vrijmaken.
- Klantbeleving optimaliseren: in de buurt van de showroom zijn verschillende concurrenten van andere automerken, maar ook concullega’s van MINI en MINI. Daarom is het belangrijk om zich te onderscheiden van hen. Bovendien zijn MINI-klanten er trots op MINI-eigenaar te zijn en laten ze dat graag zien met hun auto’s en accessoires. Hoewel MINI Meerschman heel wat events voor deze community organiseert, is toch niet altijd iedereen op de hoogte.
Oplossingen
- Sales verhogen: dankzij de 3-DEE interactieve tour kunnen de diensten en accessoires naar keuze ook gelinkt worden. Zo kunnen de bezoekers van de interactieve tours bekijken welke dakkoffers compatibel zijn met de wagen, welke extra diensten er worden aangeboden enz. Daarnaast is het ook mogelijk om tijdelijke acties en promoties in de kijker te zetten. Bovendien kan er uit de 3-DEE interactieve tour ook data gehaald worden, wat ervoor kan zorgen dat de showroom op een strategischere manier kan worden ingericht om zo de sales te boosten.
- Marketingcampagnes: aangezien de 3-DEE interactieve tour op de website wordt geïmplementeerd en gemiddeld 6 minuten bekeken wordt, daalt de bounce rate en wordt de SEO geoptimaliseerd. Bijgevolg moet er minder budget worden uitgegeven aan SEA. Daarnaast wordt er naast de interactieve tour ook marketingcontent en tips bezorgd om de 3-DEE interactieve tour te communiceren en te boosten.
- Efficiënter werken: de 3-DEE interactieve tour is 24/7 beschikbaar en kan op alle toestellen bekeken worden. Hierdoor kunnen leveranciers, prospecten en zelfs het personeel van het hoofdkantoor de volledige showroom bekijken waar en wanneer ze willen. Daarnaast kan POS materiaal eenvoudig besteld worden en kunnen offertes eenvoudig worden opgevraagd dankzij de geïntegreerde meetfunctie. Hierdoor hoeven de leveranciers niet fysiek langs te komen voor een eerste offerte en hoeft het personeel van MINI Meerschman ook geen extra tijd vrij te maken voor deze meetings.
- Klantbeleving optimaliseren: aangezien MINI Meerschman heel wat events organiseren voor hun MINI community, worden deze dankzij de 3-DEE interactieve tour op verschillende manieren in de kijker gezet. Daarnaast kunnen de prospecten in de virtuele tour al heel wat informatie vinden, waardoor ze beter geïnformeerd zijn over de verschillende mogelijkheden. Bovendien zorgt het persoonlijke aspect van de 3-DEE interactieve tour er ook voor dat de drempel verlaagd wordt om fysiek langs te komen. Bijgevolg zullen de leads niet alleen kwalitatiever zijn, maar ook gemakkelijker over de streep gehaald kunnen worden.