L’Oréal – Mod’s hair

Pilar: Onboarding - Customer Experience
Onboarding
Customer Experience

Onboarding

Uitdagingen

  • Onderscheiden van andere kapsalons: in vergelijking met een traditionele kapsalon, verschilt de customer journey van Mod’s hair. De customer journey bestaat onder andere uit heel wat stappen. Toch is het online niet altijd even duidelijk hoe ze zich onderscheiden van een traditioneel kapsalon.
  • Persoonlijke aanpak in de kijker zetten: bij Mod’s hair wordt er enorm gefocust op de persoonlijke aanpak. In alle stappen van de customer journey staat de klant centraal. Aangezien de keuze van een kapper op een heel emotionele en persoonlijke manier gemaakt wordt, is het belangrijk om op voorhand al een band te creëren met de klant. Momenteel wordt dit vooral op sociale media gedaan, wat betekent dat je de kapper al moet kennen om dit te kunnen opzoeken.
  • Sales & naamsbekendheid verhogen: naast de loyale klanten, is het ook belangrijk om nieuwe klanten aan te trekken en de verkoopcijfers te doen stijgen. Daarom is het onder andere essentieel om online hoog te scoren op SEO, wat momenteel niet altijd het geval is voor heel wat keywords.

Oplossingen

  • Onderscheiden van andere kapsalons: naast de interne doeleinden, werd dezelfde virtuele tour ook gepersonaliseerd voor de kappers zelf voor externe doeleinden. Om ervoor te zorgen dat de verwachtingen meteen correct werden gesteld, werden alle stappen van de customer journey uitgelegd op een visuele manier. Daarnaast werd er ook een Google maps integratie toegevoegd aan de 3-DEE interactieve tour, zodat de interactieve tourbezoekers meteen kunnen zien hoe ze er moeten geraken.
  • Persoonlijke aanpak in de kijker zetten: om de persoonlijke aanpak extra in de kijker te zetten, werden er heel wat features ingezet. Zo werden er onder andere how-to video’s geïmplementeerd, het team werd in de kijker gezet, reviews en realisaties van andere klanten werden mee in de interactieve tour geïmplementeerd en leuke weetjes werden ook meegedeeld.
  • Sales & naamsbekendheid verhogen: hoe interactiever de 3-DEE tour is hoe langer het bekeken wordt. Daarom werden er heel wat interactieve features geïmplementeerd in de virtuele tour. Daarnaast werd de interactieve tour ook geïntegreerd op de website wat ervoor zorgt dat websitebezoekers langer blijven en dat de SEO ook geoptimaliseerd wordt. Tenslotte werd er ook op verschillende manieren in de kijker gezet om een afspraak te maken, wat samen met de features die de persoonlijke aanpak in de kijker zetten, de drempel verlaagd om een afspraak te maken.

Customer Experience

Uitdagingen

  • Onderscheiden van andere kapsalons: in vergelijking met een traditionele kapsalon, verschilt de customer journey van Mod’s hair. De customer journey bestaat onder andere uit heel wat stappen. Toch is het online niet altijd even duidelijk hoe ze zich onderscheiden van een traditioneel kapsalon.
  • Persoonlijke aanpak in de kijker zetten: bij Mod’s hair wordt er enorm gefocust op de persoonlijke aanpak. In alle stappen van de customer journey staat de klant centraal. Aangezien de keuze van een kapper op een heel emotionele en persoonlijke manier gemaakt wordt, is het belangrijk om op voorhand al een band te creëren met de klant. Momenteel wordt dit vooral op sociale media gedaan, wat betekent dat je de kapper al moet kennen om dit te kunnen opzoeken.
  • Sales & naamsbekendheid verhogen: naast de loyale klanten, is het ook belangrijk om nieuwe klanten aan te trekken en de verkoopcijfers te doen stijgen. Daarom is het onder andere essentieel om online hoog te scoren op SEO, wat momenteel niet altijd het geval is voor heel wat keywords.

Oplossingen

  • Onderscheiden van andere kapsalons: naast de interne doeleinden, werd dezelfde virtuele tour ook gepersonaliseerd voor de kappers zelf voor externe doeleinden. Om ervoor te zorgen dat de verwachtingen meteen correct werden gesteld, werden alle stappen van de customer journey uitgelegd op een visuele manier. Daarnaast werd er ook een Google maps integratie toegevoegd aan de 3-DEE interactieve tour, zodat de interactieve tourbezoekers meteen kunnen zien hoe ze er moeten geraken.
  • Persoonlijke aanpak in de kijker zetten: om de persoonlijke aanpak extra in de kijker te zetten, werden er heel wat features ingezet. Zo werden er onder andere how-to video’s geïmplementeerd, het team werd in de kijker gezet, reviews en realisaties van andere klanten werden mee in de interactieve tour geïmplementeerd en leuke weetjes werden ook meegedeeld.
  • Sales & naamsbekendheid verhogen: hoe interactiever de 3-DEE tour is hoe langer het bekeken wordt. Daarom werden er heel wat interactieve features geïmplementeerd in de virtuele tour. Daarnaast werd de interactieve tour ook geïntegreerd op de website wat ervoor zorgt dat websitebezoekers langer blijven en dat de SEO ook geoptimaliseerd wordt. Tenslotte werd er ook op verschillende manieren in de kijker gezet om een afspraak te maken, wat samen met de features die de persoonlijke aanpak in de kijker zetten, de drempel verlaagd om een afspraak te maken.

Are you next?
Let's talk!