JJ Maes

Pilar: Customer Experience
Customer Experience

Customer Experience

Uitdagingen

  • Sales verhogen: JJ Maes is in de zomer drie weken gesloten. Tijdens de week zijn ze open tijdens de gewone kantooruren en zijn ze gesloten tijdens het weekend, met uitzondering van één zondag per maand. Hierdoor kunnen ze in het weekend of tijdens hun verlof geen prospecten of klanten ontvangen en bijgevolg ook niet informeren en inspireren. Bijgevolg zijn hun sales tijdens deze periode beperkt. Daarnaast staan de meubels gegroepeerd per soort. Dit wil zeggen dat de kapstoelen samen staan, de wastafels enz. Hierdoor is het moeilijk om aan cross-selling te doen en ook andere extra items mee te verkopen.
  • Focus marketing & communicatie: het aanbod van JJ Maes bevat meer dan 250 producten, waardoor het moeilijk is om te kiezen welke producten ze al dan niet meenemen naar de stand op een beurs of over welke producten ze moeten communiceren. Hoewel JJ Maes in haar salesrapport kan bekijken welke producten het best verkopen, is het toch essentieel om ook te weten in welke producten de klanten geïnteresseerd of opzoek naar zijn. Ook wanneer JJ Maes deelneemt aan beurzen kunnen ze vanwege de oppervlakte van de stand niet alle items meenemen, waardoor ze op een strategische manier moeten beslissen wat ze zullen tentoonstellen.
  • Klantbeleving optimaliseren: in de webshop van JJ Maes staan niet alle producten gegroepeerd, waardoor de kappers fysiek moeten langskomen om te weten welke producten er zijn. Daarnaast zijn ze ook niet goed geïnformeerd over de verschillende mogelijkheden, hoe bepaalde producten gebruikt of onderhouden moeten worden enz.

Oplossingen

  • Sales verhogen: doordat de 3-DEE interactieve tour op de website van JJ Maes wordt geïmplementeerd, is de showroom 24/7 beschikbaar van op eender welk toestel. Zelfs tijdens de zomermaanden en het weekend kunnen hun klanten en prospecten bijgevolg de showroom bezoeken en het volledige assortiment bekijken. Daarnaast werden er ook realisaties toegevoegd in de virtuele tour. Doordat de prospecten en klanten kunnen zien hoe andere kapsalons de producten hebben gecombineerd, raken ook zij geïnspireerd. Bijgevolg is de kans op cross-selling ook groter.
  • Focus marketing & communicatie: aangezien er statistieken gekoppeld zijn aan de 3-DEE interactieve tour, kan JJ Maes zien welke producten het meest bekeken worden. Op deze manier kunnen ze nog een extra referentie gebruiken bij hun productkeuze voor de aankleding van hun stand. Als een klant op de stand vragen heeft over een product die niet in de stand is, maar wel in de showroom, kan JJ Maes dankzij de interactieve tour ook haar uitleg ondersteunen aan de hand van een visuele weergave van haar showroom.
  • Klantbeleving optimaliseren: in de 3-DEE interactieve tour werd op een heel gebruiksvriendelijke manier alle producten in kaart gebracht. Op deze manier kunnen de klanten en prospecten eenvoudig het assortiment bekijken. Daarnaast werden er ook how-to-video’s geïmplementeerd, zodat de klanten en prospecten naast het product zelf ook meteen kunnen zien hoe ze het moeten gebruiken. Bovendien werd er ook een Google maps integratie geïntegreerd in de virtuele tour, zodat de bezoekers van de showroom weten hoe ze er moeten geraken en waar ze kunnen parkeren.

 

Are you next?
Let's talk!