Ecohuis
Pilar: Customer Experience
Customer Experience
Customer Experience
Uitdagingen
- Sales verhogen: Ecohuis is niet de enige partij die houtsketletwoningen bouwt, waardoor ze zich moeten onderscheiden van hun concurrenten. Aangezien de meeste klanten hen online vinden en vooral de eerste drie zoekresultaten in zoekmachines bekeken worden, moeten ze hier hoog scoren. Momenteel is dat nog niet het geval voor alle keywords, waardoor ze heel wat marketingbudget uitgeven aan SEA. Daarnaast is het team van Ecohuis vooral tijdens de kantooruren beschikbaar en is er ook het bouwverlof. Bijgevolg kunnen er op deze momenten geen of weinig sales gegenereerd worden.
- Klantbeleving optimaliseren: om hun klantenbeleving te kunnen optimaliseren is het belangrijk om de klanten voldoende te informeren en te inspireren. Hoewel Ecohuis meer dan 80 projecten per jaar heeft, communiceren ze nu hun realisaties op basis van statische foto’s. De foto’s zorgen ervoor dat de klant geïnspireerd kan worden, maar de informatieve kant blijft vaak beperkt, waardoor de prospect nog heel wat vragen heeft bij een kennismakingsgesprek.
- Privacy van de klant respecteren: om de privacy van de klanten te respecteren is het belangrijk dat foto’s van de realisaties uit bepaalde hoeken genomen worden. Bijgevolg kan niet alles getoond worden en worden de foto’s soms uit specifieke hoeken genomen, waardoor essentiële dingen niet op de foto staan.
Oplossingen
- Sales verhogen: de 3-DEE interactieve tour wordt geplaats op de website van Ecohuis en door verschillende prospecten bekeken. Om de SEO te optimaliseren, moet onder andere de tijd dat een prospect op de website blijft zo hoog mogelijk zijn. Aangezien de interactieve tour gemiddeld 5 minuten bekeken wordt, wordt zo hun SEO geoptimaliseerd en zal er minder budget besteed moeten worden aan SEA. Daarnaast werd de virtuele tour interactief en informatie gemaakt, waardoor prospecten perfect geïnformeerd worden, ook als ze het tijdens het bouwverlof of na de kantooruren willen bekijken.
- Klantbeleving optimaliseren: om hun klantenbeleving te kunnen optimaliseren is het belangrijk om de klanten voldoende te informeren en te inspireren. De 3-DEE virtuele tour zorgt ervoor dat de statische foto’s vervangen worden een interactieve tool waar de prospect zelf kan zien wat hij/zij interessant vindt en alles kan bekijken op een transparante manier. Daarnaast is de drempel ook lager om contact op te nemen, aangezien de prospect goed geïnformeerd is en weet wat hij/zij kan verwachten.
- Privacy van de klant respecteren: de privacy van de klant moet ten alle tijden gerespecteerd worden. Daarom worden persoonlijke informatie en beveiligingssystemen vervaagd zodat ze niet zichtbaar zijn in de interactieve tour. Bovendien is er ook een mogelijkheid om maar een deel van de woning te laten zien, door bepaalde camerastandpunten af te zetten. Daarnaast kan er ook een wachtwoord worden toegevoegd aan de interactieve tour, zodat enkel degene met het wachtwoord de woning kunnen bekijken.