B&B l’atelier

Pilar: Security - Product Placement - Customer Experience
Security
Product Placement
Customer Experience

Security

Uitdagingen

  • Schade: bij B&B l’atelier hebben ze zelf alles gerenoveerd om de originele familiebakkerij om te toveren naar een bed & breakfast. Hoewel in 2021 Sint-Genius-Rhode ook gedeeltelijk getroffen werd door de overstromingen, kunnen ze in het geval van schade enkel foto’s tonen om de staat van het pand voor de schade aan te tonen.
  • Offertes opvragen: B&B l’atelier werkt regelmatig samen met partners en leveranciers. Aangezien beide zaakvoerders een heel onregelmatig werkschema hebben, duurt het soms langer om een gemeenschappelijk moment in de agenda’s te prikken zodat de leverancier kan langskomen voor opmetingen.

 Oplossingen

  • Schade: wanneer een 3-DEE virtuele tour wordt gemaakt, wordt er automatische en datum toegevoegd. Hierdoor kan het eenvoudig geraadpleegd worden in het geval van schade. Daarnaast wordt er een 4K camera gebruikt om de 3-DEE virtuele tour te maken, waardoor het ook in detail bekeken kan worden.
  • Offertes opvragen: dankzij de geïntegreerde meetfunctie kunnen verschillende leveranciers een offerte bezorgen zonder dat ze fysiek aanwezig moeten zijn. Daarnaast kunnen ze de locatie ook bekijken en herbekijken. Wanneer Lynn & Mathias het interieur willen vernieuwen, kunnen ze ook eenvoudig van op afstand meten en zien of het in hun bed & breakfast past.

Product Placement

Uitdagingen

  • Partners in de kijker zetten: Mathias Vergels en Lynn van den Broeck werken als influencer regelmatig met partners. Momenteel zetten ze deze partners voornamelijk in de kijker op hun sociale media, maar op hun eigen website of via andere kanalen worden deze partners niet in de kijker gezet.

Oplossingen

  • Partners in de kijker zetten: de partners kunnen op verschillende manieren in de virtuele tour worden geïntegreerd. Door meteen door te linken naar de website van de partners kunnen de 3-DEE virtuele tourbezoekers en gasten van de bed & breakfast zelfs rechtstreeks dezelfde meubels die ze in de bed & breakfast hebben gezien aankopen.

Customer Experience

Uitdagingen

  • Meer sales via hun eigen website: momenteel boeken de hotelgasten rechtstreeks via de website dankzij de populariteit van de twee eigenaars onder andere. Toch is het belangrijk om ervoor te zorgen dat ook niet Thuis-kijkers de B&B online kunnen vinden, zodat ze ook op een lange termijn volgeboekt blijven. Aangezien Mathias Vergels en Lynn van den Broeck momenteel niet inzetten op SEO of SEA, wordt hun online visibiliteit niet geboost. Daarnaast bekijken hotelgasten nog altijd eerst recensies vooraleer ze een hotel of bed & breakfast kiezen. Hierdoor moet B&B L’atelier hier ook op inzetten, wat ze momenteel niet doen.
  • Klantbeleving optimaliseren: door hun onregelmatige leven is het moeilijk om gewoon eens langs te komen om de bed & breakfast te bekijken. Er staan wel foto’s op de website, maar toch willen er vaak klanten of fans ook echt eens een kijkje nemen. Daarnaast is het voor sommige prospecten ook niet duidelijk dat er maar één slaapkamer geboekt kan worden en dat kinderen er niet kunnen verblijven, hoewel dat op de website duidelijk staat aangegeven.

Oplossingen

  • Meer sales via hun eigen website: de tijd die websitebezoekers doorbrengen op een website is één van de factoren om een website al dan niet hoger te ranken in zoekmachines. Aangezien de 3-DEE interactieve tour op de website van B&B l’atelier werd geplaatst en gemiddeld 6 minuten bekeken wordt, wordt hun SEO ook geoptimaliseerd. Daarnaast kan de 3-DEE interactieve tour ook de mond-tot-mond-reclame verhogen aangezien de beleving van de prospecten en klanten wordt geoptimaliseerd.
  • Klantbeleving optimaliseren: doordat de 3-DEE interactieve tour 24/7 bekeken wordt, kan iedereen de bed & breakfast bekijken waar en wanneer ze willen. Daarnaast worden de verwachtingen ook ingelost aangezien ze in de virtuele tour duidelijk kunnen zien dat er maar één slaapkamer is zonder kinderbed. Verder werden er in de 3-DEE interactieve tour ook weetjes B&B l’atelier en activiteiten in de buurt van de bed & breakfast geïmplementeerd. Op deze manier is het laagdrempeliger om langs te komen, maar ook gemakkelijker voor de prospecten om hun weekendje in Sint-Genius-Rhode te plannen.

Are you next?
Let's talk!