MINI Meerschman showroom

MINI Meerschman is een bekende autodealer in Aalst die zowel MINI als BMW wagens verkoopt.

 

Wat waren hun uitdagingen?

MINI Meerschman had net hun nieuwe showroom in Aalst geopend. Aangezien ze geen evenement konden organiseren voor al hun bestaande en potentiële klanten en mensen bang waren om fysiek de showroom te bezoeken omwille van Corona, zochten ze naar een creatieve manier om deze klanten die premium klantervaring te geven die ze gewoon zijn wanneer ze fysiek in de showroom zijn. Ook wilden ze hun klanten geruststellen dat de showroom een Coronaproof omgeving was en dat het dus veilig was om de showroom te bezoeken.

 

Ook wilden ze de persoonlijke communicatie met hun klanten behouden door ervoor te zorgen dat ze op een gebruiksvriendelijke manier gemakkelijk contact met hen konden opnemen en de informatie konden vinden zonder op al te veel knoppen te hoeven klikken. Tot slot wilden ze ook meegaan met de digitale trends in hun marketingstrategie en hun visual merchandising verbeteren.

 

Waarom koos MINI Meerschman voor 3DEE?

  1. Marktaandeel vergroten: 3DEE virtuele showrooms zijn 24/7 beschikbaar en kunnen op eender welk toestel bekeken worden, waardoor ze veel meer potentiële klanten kunnen bereiken dan enkel degene die fysiek langs kunnen komen. Daarnaast konden ze a.d.h.v. wagenstickers ook eenvoudig de virtuele showroom delen, waardoor de showroom echt overal aanwezig is.
  2. Tijd & kosten besparen: de chatfunctie zorgt ervoor dat de verkoper/verkoopster die de vraag moet beantwoorden dit kan doen wanneer het hem/haar uitkomt, zonder zijn/haar werk te moeten onderbreken om via de telefoon de vraag te beantwoorden, waardoor hij/zij efficiënter kan werken. Daarnaast worden veel dingen geautomatiseerd doordat de (potentiële) klanten eenvoudig zelf een offerte, proefrit of afspraak met een verkoper kunnen aanvragen in de 3DEE virtuele tour.
  3. Online visibiliteit verhogen: de 3DEE virtuele tour wordt geïmplementeerd op de website zelf, waardoor de bounce rate daalt en de SEO wordt geoptimaliseerd, omdat het best wel wat tijd duurt om de volledige showroom virtueel te bekijken. Daarnaast werd ook gekozen om de showroom op Google Maps te integreren, wat ook extra online visibiliteit genereerde.
  4. Klantbeleving optimaliseren: de klantenervaring is voor MINI Meerschman altijd belangrijk geweest. Om dit te optimaliseren werd een menu gemaakt waar je enerzijds alle verschillende modellen van de showroom kan bekijken en gemakkelijk kan navigeren van het ene model naar het andere, maar ook modellen kan zoeken dankzij de search functie. Daarnaast werd een chatfunctie geïmplementeerd waardoor de virtuele tour bezoekers eenvoudig vragen kunnen stellen zonder aan de telefoon te moeten wachten om met de juiste persoon doorverbonden te worden.
  5. Sneller beslissen: 3DEE virtuele tours zijn enerzijds gedetailleerd en gebruiksvriendelijk, maar kunnen ook eenvoudig gedeeld worden met elkaar waardoor niet elke beslissingsnemer fysiek aanwezig moet zijn. Hierdoor kan de aankoopsbeslissing versneld worden.
  6. Statistieken: naast de meetfunctie, zijn er ook nog statistieken die onder andere resultaten zoals het aantal bezoekers en de tijd die bezoekers hebben doorgebracht weergeven. Bovendien kan MINI Meerschman ook analyseren via welke kanalen de virtuele tourbezoekers terecht zijn gekomen op de 3DEE virtuele tour, wat ervoor zorgt dat ze tijdig de socialemediacampagne kunnen stoppen of net extra kunnen boosten. Daarnaast helpt de heatmap ook om de visual merchandising te optimaliseren, doordat ze kunnen zien op welke plaatsen in de showroom de meeste bezoekers zijn gekomen. Op die manier kunnen ze enerzijds de modellen strategisch(er) plaatsen, maar ook de 3DEE virtuele tour op een andere plaats laten starten en zo ook de mindere populaire modellen in de kijker zetten.
  7. 24/7 open: in tegenstelling tot de gebruikelijke openingsuren, is de showroom van MINI Meerschman dankzij de 3DEE virtuele tour 24/7 geopend. Hierdoor kunnen de (potentiële) klanten alle modellen ontdekken, wanneer het hen uitkomt.
  8. Promoties & acties: dankzij de pop-up kunnen acties, nieuwe openingsuren of andere communicaties op een interactieve manier gecommuniceerd worden. Daarnaast is dit ook ideaal om wedstrijden op een originele manier te communiceren.
  9. Intern POS & decoratiemateriaal bestellen: de meetlat in de 3DEE virtuele tour helpt om POS materiaal of andere decoratie te bestellen. Zo kunnen ze zien of een bepaald meubelstuk al dan niet in hun showroom paste alvorens het te bestellen terwijl ze thuiswerkten.

 

Features

  • Menu & call-to-action
  • Chat functie
  • Google Maps
  • Gepersonaliseerde labels
  • Guided tour
  • Panorama
  • Foto’s
  • Logo
  • Statistieken
  • Video
  • Vloerplan
  • Meetfunctie
  • Gezichten van de klanten en het personeel wazig maken

Laat ons samenwerken

Is uw project het volgende?

We use cookies to give you the best experience.