Viewworks

ViewWorks maakt op maat gemaakte PVC ramen van Reynaers Aluminium. Daarnaast is werd er recentelijk ook brandwerend schrijnwerk en nieuwe reeks Master Patio 18 toegevoegd aan het assortiment.

 

Wat waren hun uitdagingen?

ViewWorks verkoopt voornamelijk aan B2B klanten. Aangezien het meeste schrijnwerk in de showroom wordt gekozen, zochten ze naar een interactieve manier om de showroom tot bij hun klanten thuis te brengen. Daarnaast wilden ze ook hun naamsbekendheid en online visibiliteit verhogen.

 

Waarom ViewWorks voor 3-DEE koos?

  1. Klantbeleving optimaliseren: ViewWorks zet heel hard in op de kwaliteit van de producten die ze aanbieden. Die lijn wordt ook doorgetrokken naar de klantbeleving doordat de klant zelf en op een interactieve manier de showroom kan ontdekken. Daarnaast kunnen ze zich ook laten inspireren door de verschillende combinatiemogelijkheden. Om de klant zowel voor, tijdens als na de verkoop te helpen, werden er I-frames geïntegreerd met extra informatie over de producten. Maar ook video’s over welke onderhoudsproducten ze konden gebruiken, werden mee in de virtuele tour geïmplementeerd.
  2. Online visibiliteit verbeteren: de 3-DEE virtuele tour wordt geïmplementeerd op de website. Dankzij de personalisatiemogelijkheden kan de virtuele tour zowel voor interne als externe doeleinden gebruikt worden. Aangezien ze elks voor hun eigen doeleinden op de website moeten gaan om de virtuele tour raad te plegen, wordt de bounce rate verlaagd. Bijgevolg wordt ViewWorks beloond door zoekmachines en zullen ze hoger ranken.
  3. 24/7 beschikbaar: in tegenstelling tot de openingsuren van ViewWorks is de virtuele tour 24/7 beschikbaar op eender welk mobiel apparaat. Een B2B klant kan bijgevolg op een interactieve manier het assortiment aan zijn/haar B2C klant laten zien en hem/haar zo inspireren.
  4. Sales verhogen: doordat de 3-DEE virtuele tour 24/7 beschikbaar is, de online visibiliteit stijgt en de klanten geïnspireerd kunnen worden, ligt de kans op verkopen hoger. Daarnaast kunnen de klanten op voorhand al een kijkje nemen, waardoor ze effectief geïnteresseerd zijn als de fysiek langskomen in de showroom.
  5. Drempel verlagen om contact op te nemen: om de drempel te verlagen om contact op te nemen, werd er een contactformulier toegevoegd aan de 3-DEE virtuele tour. Op deze manier hoeft de klant en prospect niet te zoeken, maar kan hij/zij meteen contact opnemen.
  6. Sociale mediacontent: sociale mediacontent maken vergt heel wat tijd. Naast de 3-DEE virtuele tour worden er daarom foto’s en panorama’s geleverd. Deze kant-en-klare sociale mediaposts kunnen meteen gepost worden om over de 3-DEE virtuele tour te communiceren.
We use cookies to give you the best experience.