6 manieren om meer bezoekers op je virtuele tour te krijgen!

Een virtuele tour is zoals een website. Als niemand weet dat hij bestaat, dan zal niemand hem bezoeken. Omdat er best wel wat tijd kruipt in het maken van een mooie virtuele tour, is het zonde van al de tijd en energie die je erin steekt zonder resultaat. Daarom is het belangrijk om het bestaan van je virtuele tour op zoveel mogelijk kanalen te communiceren. Maar hoe doe je dat nu precies?

1. Je website

Je website is één van de eerste plaatsen waar je prospecten je zullen zoeken. Tegelijkertijd is het ook de manier om je te onderscheiden van je concurrenten. En ook het kanaal waar je best wat tijd en energie insteekt. Waarom? Omdat zoekmachines zoals Google je zullen belonen bij de ranking van zoekresultaten. Meer specifiek rankt Google websites met een duidelijke en gebruiksvriendelijke website hoger. Maar vooral ook websites waar websitebezoekers lang blijven. Want hoe langer bezoekers op je website blijven, hoe interessanter en nuttiger de informatie die je verschaft volgens zoekmachines is.

Een 3-DEE virtuele tour wordt gemiddeld 5-6 minuten bekeken. Dus plaats de 3-DEE virtuele tour op een websitepagina die belangrijk is en nood heeft aan extra visibiliteit. Voor een hotel kan dit bijvoorbeeld de pagina zijn met de verschillende slaapkamers. Heb je een showroom? Dan kan je dit bijvoorbeeld op de hoofdpagina en contactpagina plaatsen.

Enkele tips:

  • Zet de virtuele tour niet onderaan de pagina. De kans is klein dat websitebezoekers helemaal naar beneden zullen scrollen.
  • Plaats de virtuele tour eerder bovenaan de websitepagina. Voeg ook zeker een titel toe met “ontdek de virtuele tour”. Zo maak je het duidelijk dat ze de virtuele tour kunnen bekijken.
  • Kies je ervoor om de virtuele tour niet te implementeren op de website, maar doormiddel van een call-to-action door te linken? Dan is het belangrijk dat de call-to-action goed opvalt. Zet dit in een speciale kleur en zorg ervoor dat dit op een duidelijke plaats staat.

2. E-mailhandtekening

Je klanten, prospecten en leveranciers communiceren nog steeds regelmatig via e-mail. Gebruik ook zeker dit kanaal om je virtuele tour in de kijker te zetten. Voeg in je e-mailhandtekening een call-to-action zoals: “Bekijk nu onze showroom virtueel” of “Heb jij onze co-working virtueel al ontdekt”? En trek zo nieuwe bezoekers aan.

3. Raam- en wagenstickers

In tegenstelling tot je bedrijf, is een virtuele tour 24/7 beschikbaar. Om je bedrijf overal en altijd open te houden, worden raam- en wagenstickers aangeraden. Link de URL van de virtuele tour aan een QR-code en plaats dit op het raam van je bedrijf of wagen.

Wanneer je bedrijf dan toch niet open is, kunnen je prospecten of klanten het virtueel toch nog ontdekken. De wagenstickers zorgen er zelfs voor dat je zelfs buiten je fysieke locatie open bent. Op deze manier kan je eenvoudig je verkoopszone vergroten.

4. Sociale media

Ben je actief op sociale media? Dan is het belangrijk dat je je virtuele tour ook daarop communiceert. Facebook het zelfs toelaat om een panorama te posten van de virtuele tour! Meer specifiek kan je volger dan op één standpunt in 360° bekijken. Ideaal om op een interactieve manier je virtuele tour te communiceren.

Op Instagram en andere sociale mediakanalen kan je daarnaast ook de kant-en-klare sociale mediapost posten die je samen met de virtuele tour krijgt. Perfect voor als je geen inspiratie hebt, maar toch wilt blijven communiceren met je prospecten en klanten. Daarnaast kan je je volgers ook via een post, story of reel uitleggen wat ze allemaal kunnen bekijken dankzij de virtuele tour!

Werk je samen met influencers? Dan kan de virtuele tour bijvoorbeeld ook mee worden geïmplementeerd in hun blog of op hun website. Daarnaast kunnen ook zij leuke stories en posts maken over de virtuele tour, zodat nog meer mensen jouw bedrijf leren kennen.

5. Nieuwsbrief

De nieuwsbrief is vaak iets dat bedrijven vergeten te doen of vooral gebruiken om commerciële boodschappen te communiceren. Maar ook via je nieuwsbrief kan je je virtuele tour delen. De 3-DEE virtuele tour zorgt ervoor dat je prospecten je bedrijf op een interactieve en volledige manier kunnen ontdekken. Dankzij de vele features verhoog je de kans tot conversie. Daarnaast kan je zelfs je sales boosten door cross-selling te doen.

6. Wedstrijd organiseren

Regelmatig organiseren bedrijven wedstrijden. De traditionele “like en comment op deze post en deel het in je story” methode wordt regelmatig gebruikt. Maar wist je dat je in de 3-DEE virtuele tour ook een wedstrijd kan implementeren? Dankzij labels en klikbare objecten kan je een wedstrijd verstoppen in je virtuele tour. Op deze manier moeten je prospecten en klanten virtueel door je volledige bedrijf wandelen om de link te vinden om te kunnen deelnemen aan de wedstrijd. Ideaal om je online visibiliteit te verhogen, meer bezoekers te lokken naar je website en op een originele manier een wedstrijd te organiseren!

We use cookies to give you the best experience.