3 Marketing trends die elke marketeer moet implementeren!

Hoewel marketing al eeuwen bestaat, is het ook iets dat snel evolueert. Zo beïnvloedde de komst van sociale media het marketinglandschap. Maar ook Corona heeft de marketing trends op zijn kop gezet. Terwijl er voor Corona nauwelijks videomeetings plaatsvonden, zijn ze vandaag niet meer weg te denken. Maar ook je online visibiliteit is belangrijker dan ooit. Volgens een onderzoek van Google gebruikt 51% van de geïnterviewden Google om meer informatie te verkrijgen over een aankoop die ze online willen doen.

 

Succesvol ondernemen in 2022 staat dus zeker en vast gelijk met een sterke online zichtbaarheid. En die zichtbaarheid kan je via de volgende 3 manieren eenvoudig implementeren in je bedrijf!

1. Videomarketing

Oorspronkelijk startte het als platform voor tieners en jongeren. Toch is TikTok niet meer weg te denken. Waarom? Omdat deze video’s op een korte tijd de aandacht van de kijkers trekt en zorgt voor een sterkere betrokkenheid. Instagram zag het succes van deze applicatie met grote mate toenemen, waardoor ze hun eigen variant maakten, namelijk Reels. Maar pas op, want als bedrijf wordt je ook beloond als je Reels maakt! Zo is het gebleken dat Instagram een sterke voorkeur heeft voor hun Reels. Hierdoor zullen ze het aan meerdere mensen laten zien, wat je online visibiliteit zal verhogen. 

2. Ervaringsgerichte e-commerce

Een bedrijf dat enkel denkt aan de winst en geen belang hecht aan hun huidige klanten, zal het in 2022 heel moeilijk hebben. 96% van de ontevreden klanten klaagt niet bij het bedrijf over een slechte ervaring, maar ze delen hun slechte ervaring wel met 9 à 15 mensen. Je bedrijf draait dus rond je klant en de beleving van je klant. De implementatie van interactieve, ervaringsgerichte en sterk gepersonaliseerde belevingen zijn een absolute must als je aan de verwachtingen van je gebruikers wilt voldoen. 

 

Daarnaast is het ook belangrijk dat je bedrijf online zichtbaar is uiteraard. Want als niemand weet dat je bedrijf bestaat, zal niemand je product of dienst aankopen. De optimalisatie van de SEO is dus een asbolute must. En dat kan je door er voor te zorgen dat je je content op je website regelmatig aanpast door blogs bijvoorbeeld. Maar ook door ervoor te zorgen dat je websitebezoekers langer op je website blijven. Want hoe langer ze op je website blijven, hoe lager je bounce rate en hoe hoger je ranking in zoekmachines! 

 

Opzoek naar andere tips om je SEO te optimaliseren? Check dan zeker dit artikel! 


3. Influencermarketing

Net zoals marketing zijn influencers op zich niet nieuw. Maar wat wel nieuw is, is dat influencers vanaf nu niet meer alleen op YouTube beloond zullen worden. Tot de zomer van 2021 was YouTube het enige platform dat de content creators mee liet genieten van de advertentie-opbrengsten. Maar vanaf nu heeft ook Facebook hier een voorbeeld aan genomen. 

 

In plaats van je content aan minder mensen te tonen als je ze niet boost doormiddel van advertenties, zal het bedrijf nu influencers belonen. Zo zal het bedrijf advertentie-inkomsten delen met de content creator. Daarnaast zullen ze ook bonussen verschaffen voor de tijd die hun volgers doorbrengen op Instagram en Facebook.  Bovendien voorziet Facebook ook startkapitaal aan sommige influencers die hun aanwezigheid op deze platformen wilt vestigen. 

 

De toename in influencermarketing is enerzijds aan de net genoemde grote verandering te wijten. Maar ook aan het feit dat influencers authentieker zijn. Tegenwoordig zijn mensen wantrouwig over de informatie die ze ontvangen en de reclames die ze zien. Daarom zoeken ze bevestiging vooraleer ze overgaan tot de aankoop. Ze zoeken beoordelingen op zoekmachines en review websites zoals Trip Advisor en Test Aankoop. 

 

Naast de online beoordelingen, gaan mensen ook ten rade bij hun dichte kring. Maar ook voor belevingen en ervaringen die worden gedeeld met elkaar zijn, zijn consumenten heel gevoelig. Aangezien ze als volgers worden meegenomen in het leven van de influencer, hebben ze het gevoel dat ze deze persoon kennen. Ze vertrouwen deze persoon en zijn/haar meningen. En net dat vertrouwen zorgt ervoor dat mensen het merk vertrouwen en overgaan tot de aankoop.

Drie marketing trends in één klap

De drie bovenstaande trends kunnen gecombineerd worden door één simpel marketing tool te implementeren. Wat? Ja hoor, zo gemakkelijk kan het zijn. De 3DEE virtuele tour zorgt ervoor dat je als bezoeker op een interactieve manier het volledige bedrijf kan ontdekken. Daarnaast kan de influencer onze kant-en-klare sociale mediaposts gebruiken en zelf posten. Maar ook als inspiratie gebruiken of de volgers achter de schermen virtueel doorheen het bedrijf loodsen. Zo kunnen ze aan hun volgers uitleggen hoe ze de virtuele tour kunnen bekijken, maar ook wat ze allemaal kunnen doen. 

 

Wanneer de influencer bijvoorbeeld een give-away organiseert, kan het ook op een interactievere manier georganiseerd worden dankzij de I-frame label. Dit zorgt ervoor dat je een website in een website hebt. En je weet hoe het gaat, want hoe langer mensen op je website blijven, hoe beter voor je online visibiliteit! 

Discover how a 3DEE virtual tour can impact your business.

We use cookies to give you the best experience.