7 voordelen van een 3DEE virtuele tour die je nog niet wist!

Herinner je je nog toen je alles fysiek in de winkel kocht? Of je altijd in de file stond omdat je je voor elke meeting fysiek verplaatste? Inderdaad, dit is echt 2020, want dankzij de digitalisering is het consumentengedrag volledig veranderd.

  1. 24/7 beschikbaar op eender welk toestel
    Er zijn maar 24u in een dag, waardoor je je tijd moet optimaliseren. In de file staan is verleden tijd doordat je de virtuele tour vanop eender welk toestel op eender welk moment kan bekijken en kan delen met wie je ook wilt. Zo hoef jij niet vroeger terug te komen van vakantie om je droomhuis te bezoeken, maar kan je meteen virtueel het volledige huis ontdekken en een afspraak maken bij de verkoper. 

  2. Online visibiliteit
    Volgens Oberlo starten 63% van alle aankopen online. Hierdoor is een online visibiliteit niet langer een nice-to-have, maar een must-have. Om hoger te ranken op Google, moet je onder andere je SEO optimaliseren. Een manier hiervoor is om content te creëren die aantrekkelijk en interessant is voor je (potentiële) klanten. Want hoe langer mensen op je website blijven, hoe interessanter jouw website is volgens Google. Dankzij virtuele tours kan je dus je websitegebruiker op een interactieve en originele manier entertainen en hoger ranken op Google. Klinkt als een win-win?
  3. Marketing optimaliseren
    Banners worden steeds vaker genegeerd op websites of gezien als spam. Dankzij de promotie pop-up kunnen of op specifieke plekken of na een bepaalde tijd in de virtuele tour tevoorschijn komen. Zo kunnen we ervan uitgaan dat mensen die langer dan 1 minuut in de virtuele tour blijven wel degelijk geïnteresseerd zijn en gebruik kunnen maken van de promotie. Bovendien kan dit ook gebruikt worden als wedstrijdelement. Bijvoorbeeld door aan de wedstrijd te linken dat ze de kortingscode moeten zoeken in de virtuele tour. Op deze manier moet iedereen door de volledige tour gaan om de code te vinden.

  4. Call-to actions en labels
    Dankzij de gepersonaliseerde labels kan je de tour helemaal personaliseren hoe jij het wilt. Enerzijds kan je ze klikbaar maken, waardoor ze bijvoorbeeld meteen naar een bepaalde websitepagina of call-to-action worden geleid, maar anderzijds kan je ze ook linken aan de menu. Voor de showroom van MINI Aalst Store werd gebruikgemaakt van deze functie, waardoor als je bijvoorbeeld op de MINI 5-deurs klikte de menu openging en de mogelijkheden om meer informatie, een prijsofferte en proefrit aanvragen geactiveerd werden.

  5. Statistieken
    De digitalisering van bepaalde sectoren heeft ervoor gezorgd dat je veel meer over je (potentiële) klant te weten kan komen en op die manier gerichter kan communiceren of je marketing aan hun noden kan aanpassen. Daarom is het belangrijk dat je zo veel mogelijk data van je (potentiële) klant verzameld om dit vervolgens te analyseren. Dankzij de statistieken is het mogelijk om doormiddel van een account dat voor jou gecreëerd wordt 24/7 na te gaan hoe de bezoekers van je virtuele tour op je virtuele tour zijn gekomen en in welke ruimtes of modellen zij het meest hebben geklikt of virtueel hebben gestaan. Op die manier kan jij je visuele merchandising helemaal optimaliseren en dus ook meer verkopen.

  6. Klantenbeleving
    Volgens een onderzoek in Forbes is 74% van de klanten geneigd om een product te kopen op basis van de ervaring alleen. Hierdoor is het belangrijk om in te zetten om de klantenbeleving en die zo speciaal en origineel mogelijk te maken.

  7. Gebruiksvriendelijk
    Om de klantenbeleving zo optimaal mogelijk te maken, is het belangrijk dat je ook rekening houdt met de gebruiksvriendelijkheid van je product. Naast het feit dat virtuele tours heel intuïtief zijn, zorgt de mini map ervoor dat je je gemakkelijk kan oriënteren in het pand. De menu zorgt er dan weer voor dat je gemakkelijk van de ene ruimte naar de andere kan navigeren, zonder heel de tour opnieuw te moeten doen.

De voordelen van virtuele tours zijn eindeloos, waardoor ze ook voor jou vast en zeker een meerwaarde kunnen bieden!

 

We use cookies to give you the best experience.